I. WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
1. Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego / osoby fizyczne /
2. Deklaracja na podatek od nieruchomości / osoby prawne /
II. OPŁATY
Brak opłat
III. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW, ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Budżetu i Finansów – pok. nr 2
tel. 23 654 64 48 wew. 202
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 8.00 do 16.00; wtorek od 8.00 do 18.00
IV. OSOBY DO KONTAKTU
Małgorzata Wrzeszczyńska – Inspektor, pok. nr 2
Bożena Dzięgielewska – Inspektor, pok. nr 2
tel. 23 654 64 48 wew. 202
fax. 23 654 36 52
e-mail: malgorzata [dot] wrzeszczynskamlawa [dot] pl (malgorzata[dot]wrzeszczynska[at]mlawa[dot]pl); bozena@dziegielewskamlawa [dot] pl (bozena[dot]dziegielewska[at]mlawa[dot]pl)
V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
Niezwłocznie
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji w sprawie określenia wysokości zobowiązania w podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Mława w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
VII. PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016r., poz. 716 z późn. zm.).
2. Uchwała Nr XXII/281/2016 Rady Miasta Mława z dnia 25 października 2016r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
3. Uchwała Nr XII/140/2015 Rady Miasta Mława z dnia 01 grudnia 2015r. w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
VIII. UWAGI
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego ciąży na osobach fizycznych, prawnych i jednostkach organizacyjnych, w tym spółkach nie posiadających osobowości prawnych będących właścicielami, posiadaczami samoistnymi, użytkownikami wieczystymi, posiadaczami stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego:
1. gruntów,
2. budynków lub ich części,
3. budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku.
Obowiązek podatkowy wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do:
1. składania, w terminie do dnia 31 stycznia, deklaracji na podatek od nieruchomości i do 15 stycznia deklaracji na podatek rolny i leśny, na dany rok podatkowy, sporządzonej na formularzu według ustalonego wzoru, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku,
2. odpowiedniego skorygowania informacji i deklaracji w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania, siedziby lub zmiana sposobu wykorzystywania przedmiot opodatkowaniu lub jego części – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności,
3. wpłacenia obliczonego w deklaracji podatku od nieruchomości – bez wezwania – w kasie Urzędu Miasta lub na rachunek bankowy: 70 1090 2604 0000 0001 3379 7826.
Podatek od nieruchomości, rolny i leśny (za leśny osoby fizyczne) jest płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada każdego roku.
Podatek od nieruchomości / osoby prawne / płatny w ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia: 31 stycznia - I rata, pozostałe raty do 15 każdego miesiąca. Podatek rolny i leśny (osoby prawne) - do 15 każdego miesiąca.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł w ciągu roku, podatek za ten rok ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał obowiązek.