O projekcie - Wytyczamy szlaki – łączymy ludzi | Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława

BIP

O projekcie - Wytyczamy szlaki – łączymy ludzi

8 sierpnia 2011 r.

123

Dzień wyjazdu naszych gości z Raseiniani.

Spędziliśmy razem kilka wspaniałych dni. Dni wypełnionych pracą nad przewodnikiem i zabawą. Mamy nadzieję,
że pogłębiliśmy swoją wiedzę nt. ekologii, wartości przyrodniczej naszych regionów, edukacji artystycznej i teatralnej.

Nasze spotaknie  wpłynęło również na nasz osobisty rozwój zainteresowań, postaw tolerancyjnych, szacunku do różnorodności poprzez kontakt z inną kulturą, językiem i obyczajem.

Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy brali udział w całym projekcie, którzy go dla nas przygotowali i prowadzili. Dziękujemy gościom za przybycie na nasze występy i za gorące oklaski.

7 sierpnia 2011 r.

456

Po pracy nad przwodnikiem, wyruszyliśmy do Strzegowa aby nad rzeką, w lesie móc aktywnie wypocząć. W planach mamy spływ kajakowy, gry i zabawy a na zakończenie, zaproszeni goście obejrzą pantomimy przygotowane przez każdą grupę

6 sierpnia 2011 r.

789

To był drugi dzień poświęcony tworzeniu wspólnego przewodnika. Prace przenieśliśmy do Muzeum Ziemi Zawkrzeńskiej - dokładnie do sali papieskiej - w której pracowaliśmy nad ostatecznym kształtem przewodnika. Grupa litewska miała również okazję aby zwiedzić Muzeum.

Po obiedzie młodzież pracowała nad przygotowaniem pantomimy, która miała przedstawić charakterystyczną legendę dla naszych regionów.

Wieczorem słuchano muzyki, śpiewano i garno w różne gry.

5 sierpnia 2011 r.

101112

Dzisiejszy dzień przebiegał pod hasłem "Tradycja rycerska - wspólne źródło europejskiej obyczajowości - szlakiem rycerzy".

O 5 rano wyjechaliśmy do Malborka - tam przywitała nas wspaniała pogoda i przewodnik, który oprowadził młodzież po Zamku.

Po chwili wytchnienia w cieniu zamkowych wież, ruszyliśmy do Grunwaldu, tu usłyszeliśmy o walce i historii, która wiąże oba kraje.

Na koniec dnia na zamku w Nidzicy oglądaliśmy pokaz walk rycerskich, młodzież sama mogła przekonać się jak trudno jest strzelać z łuku czy utrzymać cieżki rycerski miecz w dłoni.

Na koniec dnia obie grupy śpiewały piosenki i wymieniały się spostrzeżeniami na temat zwiedzanych miejsc.

4 sierpnia 2011 r.

131415

Cały dzień poświecony był pracy nad przygotowaniem i wytyczeniem szlaku do wspólnego przewodnika. Grupa Polska przedstawiła swoje propozycje trasy w Polsce ze wskazaniem miejscowości granicznej, to samo zrobiła grupa z Litwy. Urozmaicano pracę grami integracyjnymi. Oglądaliśmy zdjęcia ciekawych miejsc, opowiadając znane nam legendy . Czas na warsztatach był pracowity ale bardzo owocny i ciekawy.

Po obiedzie młodzież z obu grup wyjechała za miasto w poszukiwaniu ciekawych miejsc do wypromowania. Młodzież z Raseiniani miała okazję zapoznać się również z historią najbliższych okolic Mławy.

Wieczorem czekała nas kolejna atrakcja, jaką była obserwacja sierpniowego nieba przez teleskop - widoki były niesamowite.

3 sierpnia 2011 r.

161718

3 sierpnia 2011 r., powitaliśmy gości z Miasta Raseiniani z którym współpracujemy na mocy umowy partnerskiej. Młodzież z Litwy przybyła pod opieka opiekuna Pana Benediktasa Siliunasa.

Serdecznie powitaliśmy swoich gości. Po czasie przeznaczonym na odpoczynek, obie grupy spotkały się na dyskusji dotyczącej celu i zadań wymiany. Spotkanie prowadzone było w przyjaznej i radosnej atmosferze w języku angielskim.

Wieczorem uczestnicy spędzili czas na zabawach integracyjnych przy muzyce, przedstawiając tańce charakterystyczne dla obu krajów.

Wytyczamy szlaki – łączymy ludzi Polsko-litewska wymiana młodzieży – Mława, 3-8 sierpnia 2011

gif

Projekt w swoim założeniu nawiązuje do idei drogi, podróży. Tą swoistą podróż, która łączyć ma Mławę i Raseiniai odbędzie 16 młodych ludzi ze wspomnianych miast. W ramach projektu młodzież stworzy przewodnik i mapkę miejsc, które trzeba lub warto odwiedzić podróżując z jednego do drugiego miasta. To szansa dla młodych ludzi, by tali się promotorami swojej historii, kultury, tradycji i zachęcili mieszkańców naszych miast i regionów do wzajemnego odwiedzania się i poznania. To także szansa stworzenia grupy młodych liderów, którzy zwracają uwagę na to, co nas łączy i tę ideę łączenia, a nie dzielenia mogą rozpowszechniać w swoim najbliższym środowisku.

Podczas wymiany młodzież wytyczy (ich zdaniem) najciekawszą trasę podróży pomiędzy Mławą a Raseiniai. By osiągnąć cel powinniśmy się wiele od siebie i o sobie nauczyć – pomoże nam w tym szereg warsztatów i zajęć interaktywnych. Pomocni będą także liderzy, którzy pomogą, podzielą się swoją wiedzą. Oczywiście nie zamierzamy tworzyć naszego przewodnika w sali wykładowej – odwiedzimy kilka miejsc, które znajdą się w naszym przewodniku. Sami zgromadzimy też materiał fotograficzny. Przewodnik zostanie wydany w języku polskim i litewskim.